artyku艂y,  pilates

CZY PILATES TO STRETCHING?

tak i nie 馃槈
Pilates s膮 to zaj臋cia, kt贸re rozci膮gaj膮 mi臋艣nie, ale przede wszystkim pracujemy tutaj nad ich elastyczno艣ci膮 i si艂膮.

Dzi臋ki temu, 偶e mi臋sie艅 jest elastyczny ma mo偶liwo艣膰 odpowiednio聽przenosi膰 obci膮偶enia podczas wykonywania czynno艣ci dnia codziennego. W ten spos贸b ODci膮偶amy stawy, mamy wi臋cej si艂y, lepsz膮 kondycj臋, i mniejsze ryzyko kontuzji.

Czy to znaczy, 偶e si臋 nie rozci膮gn臋 na zaj臋ciach pilates?
Hmmm… pytanie powinni艣my zada膰 sobie inaczej: Po co mi to rozci膮gni臋cie?
Rozci膮gni臋cie mi臋艣ni tylko dlatego, 偶eby popisa膰 si臋 “szpagatem”, lub za艂o偶eniem nogi za g艂ow臋 w zasadzie nie ma 偶adnego sensu. Pragn臋 Was tutaj u艣wiadomi膰, 偶e owszem fajnie jest by膰 sprawnym, elastycznym, gi臋tkim, ale rozci膮ganie mi臋艣ni, kt贸re nie s膮 elastyczne powoduje ich “rozrywanie” co prowadzi do du偶ego niebezpiecze艅stwa kontuzji.
艁atwa to droga do tzw. hipermobilno艣ci staw贸w, co nie jest zjawiskiem po偶膮danym dla Twojego cia艂a.

Pomy艣lmy wi臋c o swoich celach treningowych i b膮d藕my ich w pe艂ni 艣wiadomi.

Je偶eli nasz umys艂 si臋 z tym zgodzi i celem dla Ciebie b臋dzie ZDROWA “forma”聽zrozumiesz, 偶e ka偶dy staw ma sw贸j fizjologiczny zakres ruchu, kt贸ry jest dla niego po偶膮dany. Pilates ma na celu przywr贸ci膰 t膮 funkcjonalno艣膰. Rozci膮gn膮膰, zrelaksowa膰, ale te偶 zmobilizowa膰 mi臋艣nie do wykonywania zdrowej pracy w stawie.

No niestety – te zaj臋cia to r贸wnie偶 praca umys艂owa;)
To jest w艂a艣nie SUPER!! 馃槈

Personalny trener medyczny, instruktor pilates. Moj膮 misj膮 jest wspieranie w osi膮ganiu cel贸w treningowych i terapeutycznych poprzez personalizowane plany i edukacje. Aby艣 pozna艂/a i zrozumia艂/a swoje cia艂o oraz narz臋dzia, kt贸re umo偶liwi膮 Ci samoregulacj臋 i auto-wsparcie. Kobietom w ci膮偶y pomagam pozna膰 zakamarki cia艂a, umys艂u i ducha, kt贸re przyczyniaj膮 si臋 do czerpania wi臋kszej przyjemno艣ci i satysfakcji z porodu.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *